Advocat/da Junior

La Fundació Germà Tomàs Canet cerca un/a Advocat/da Junior per al Programa de Protecció Internacional de persones sol·licitants d’asil o refugi en les fases d’ acollida, integració i autonomia.

RESPONSABILITATS

Assessorar jurídicament les persones del programa de protecció internacional en els tràmits administratius i/o necessitats jurídiques identificades en les diferents fases del seu itinerari d’acollida, integració i autonomia.

Proveir assistència legal i representació a les persones del programa de protecció internacional, a fi d’afavorir la seva protecció legal i garantir l’exercici dels seus drets i deures.

TASQUES

En dependència jeràrquica de la Coordinació de la Llar i funcional de la coordinació tècnica del programa de protecció internacional, les seves funcions principals seran:

• Acompanyar i assistir legalment els procediments d’accés a la protecció internacional de persones refugiades i sol·licitants d’asil
  • Facilitar informació i eines en matèria de drets i deures
  • Elaborar informes
  • Fer seguiment dels expedients
  • Promoure la coordinació externa i el treball en xarxa per a informació i incidència política
  • Promoure la coordinació interna amb l’equip de treball i participar en activitats de formació tant en l’àrea legal, com en qualsevol altra que contribueixi a l’acompliment de les seves responsabilitats
  • Fer seguiment i avaluació interna associades a la subvenció del projecte, així com enquestes de satisfacció sobre l’assessoria amb l’objectiu de millorar la intervenció
  • Treballar coordinadament amb la resta d’equip jurídic de la Llar, cercant la millor estratègia jurídica a seguir en cada cas

REQUISITS

• Grau en Dret
  • Habilitats en l’ús d’eines informàtiques MS Office
  • Domini anglès i/o francès
  • Experiència prèvia com a advocat/a
  • Certificat negatiu d’antecedents penals específic sobre delictes sexuals
  • Residència a Manresa o comarca

COMPETÈNCIES

• Capacitat d’anàlisi, excel·lent redacció en català i castellà
  • Habilitat per a les relacions interpersonals i comunicatives
  • Habilitats per al treball interinstitucional, capacitat de diàleg amb actors comunitaris, institucions de l’Estat i organitzacions socials
  • Habilitat en l’elaboració d’informes i documents tècnics
  • Discreció
  • Capacitat de treball en equip i sota pressió
  • Organització i planificació
  • Flexibilitat per adaptar-se a situacions noves
  • Actitud de servei i responsabilitat

ES  VALORARÀ

• Coneixement del marc normatiu i de la política pública per a l’atenció a persones refugiades i migrades a Espanya i la Unió Europea
  • Coneixement i experiència de treball amb perspectiva diferencial (gènere, edat, ètnia i diversitat)
  • Sensibilitat pel món social

CONDICIONS

• Lloc de treball: Manresa
  • Jornada de 38,5 hores setmanals
  • Conveni Acció social
  • Contracte de pràctiques

La Fundació Germà Tomàs Canet es una organització compromesa amb la igualtat d’oportunitats i la no discriminació per raons de gènere, edat, estat civil, origen ètnic, religió o orientació sexual. La Fundació respecta i desenvolupa un entorn laboral que promou la diversitat i la inclusió de les persones amb discapacitat

Els/les interessats/des hauran d’enviar el CV per e-mail abans del dia 20 de març de 2020, indicant a l’assumpte com a referència ADPPI 03/20, a fundacio@tomascanet.com.