FUNDACIÓ BARCELONA OLÍMPICA

Nom:
FUNDACIÓ BARCELONA OLÍMPICA
Adreça:
Av. de l'Estadi, 60 (Museu Olímpic i de l'Esport Joan Antoni Samaranch)
Codi postal:
Ciutat:
Comarca:
Barcelonès
Correu electrònic:
Telèfon:
Àmbit d'actuació:
Àmbit Social • Cultura • Educació
Número de registre:
Data de registre:
1993-07-13
Forma jurídica:
civil
Protectorat:
Àmbit geogràfic:
Persona de contacte:
Julio Pernas
Fundadors:
Ajuntament de Barcelona, Comité Olímpico Español, Administración del Estado -Consejo Superior de Deportes, Generalitat de Catalunya -Secretaria General de l'Esport, J. A. Samaranch.
Objectius:
La Fundació té com a objectiu específic, entre d'altres de caràcter més general, l'establiment, el manteniment i la promoció d'una exposició i d'un centre d'informació permanent i d'investigació, a l'abast del públic, que ofereixi una visió global sobre els Jocs Olímpics de Barcelona i tot el que van representar. El 21 de març de 2007 es va inaugurar el Museu Olímpic i de l’Esport de Barcelona, a l’Av. de l’Estadi 60, al costat mateix de l’Estadi Olímpic, i la Fundació hi va traslladar la seva seu. Després de la mort de Joan Antoni Samarach, el Museu va incorporar el nom de Juan Antonio Samaranch a la seva nomenclatura, tot quedant ‘Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch’. El Museu Olímpic forma part de la xarxa de museus olímpics internacionals sota la tutela del CIO. L'any 2012 s'inaugura el Centre d'Estudis Olímpics Joan Antoni Samaranch. La Fundació Barcelona Olímpica també és l'encarregada de gestionar i supervisar les instal·lacions i funcions del CEO Samaranch.
Patronat:
Sr. David Escudé - Ajuntament de Barcelona (President), Sr. Alejandro Blanco - Comité Olímpico Español (Vicepresident 1r), Sra. María José Rienda - Consejo Superior de Deportes (Vicepresident 2n), Sr. Gerad Figueras -Secretaria General de l'Esport - Generalitat de Catalunya (Vicepresident 3r), Sr. Josep Miquel Abad (Vocal), Sra. Maria Teresa Samaranch (Vocal), Sr. Romà Cuyàs (Vocal), Sr. Pere Miró (Vocal), Sr. Josep Lluís Vilaseca (Vocal), Sr. Manel Gómez (Secretari)
Any dades:
Any pressupost: