FUNDACIÓ AMICS DE LA GENT GRAN

Direcció:
Albert Quiles
Història:
A partir de l'experiència de l'associació Les Petits Frères des Pauvres (creada l'any 1946 a França) l'any 1987 s'inicià l'Associació d'Amics de la Gent Gran. Des d'aquesta data s'hi ha produït l'entrada progressiva de voluntaris, s'han consolidat el servei de visites a persones grans al seu domicili i s'han dut a terme activitats col·lectives amb aquestes persones. El 1992 l'Associació constituí la Fundació Privada Amics de la Gent Gran, i posteriorment les dues figures jurídiques es van unificar en una, la Fundació.
Fundadors:
Francesc Gordo i Lorente, Rosa Maria Rovira Gómez, Maria Dulce Fontanals de Nadal i Salut Camps i Russinés.
Objectius:
La finalitat d'aquesta Fundació és l'impuls de dinàmiques socials dins del sector de les biblioteques, amb base en dos principis: 1r. La importància de les biblioteques públiques -gestionades majoritàriament amb fons públics.
Patronat:
Alejandro Jiménez Marconi (Vocal), Antoni Salvà Casanovas (Vocal), Francesc Patricio Domínguez (President), Ignasi Torrent i Portabella (Vocal), Josep Vicedo Borrell (Vocal), Mercè Guardiola Amat (Vocal), Mercè Mas Quintana (Secretària), Sergio Vila-Sanjuán (Vocal)
Organismes als quals pertany:
Coordinadora Catalana de Fundacions
Any dades: