FUNDACIÓ BLANQUERNA

Nom:
FUNDACIÓ BLANQUERNA
Adreça:
Ptge. Sant Gervasi, 47 (Torre La Tamarita)
Codi postal:
Ciutat:
Comarca:
Barcelonès
Correu electrònic:
Telèfon:
Àmbit d'actuació:
Número de registre:
Data de registre:
2019-11-19
Forma jurídica:
Canònica
Protectorat:
Ministerio de Justicia (Registro de Entidades Religiosas)
Àmbit geogràfic:
Catalunya
Persona de contacte:
Montserrat Queralt Capdevila
Direcció:
Dr. Andreu Ibarz Mellado
Gerència:
Sra. Montserrat Queralt Capdevila
Història:
Blanquerna és una institució que té els seus orígens a l'any 1948, quan el Bisbat de Barcelona erigí l'Escola de Magisteri de l'Església, en col·laboració amb diverses institucions i congregacions religioses. L'any 1988 es constituí com a fundació diocesana benèfico-docent i sense ànim de lucre. És membre fundador de la Universitat Ramon Llull (1991). Els centres universitaris Blanquerna avui són: Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport, Facultat de Ciències de la Salut i la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals.
Fundadors:
Arquebisbat de Barcelona
Objectius:
Formació d'estudiants i professionals en el camp universitari des de la seva identitat cristiana i eclesial. Aquesta finalitat es desplega en els centres universitaris actuals: Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació, Facultat de Ciències de la Salut i Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals.
Patronat:
Dr. Josep M. Forcada Casanovas (Vocal), Dr. Josep M. Turull Garriga (Vicepresident), Dr. Salvador Pié Ninot (President), Dr.Josep Vaquer Timoner (Vocal), Sr. Elías Campo Villegas (Vocal), Sr. Eugeni Gay Montalvo (Vocal), Sr. Luís Foix Carnicé (Vocal), Sr. Ramon Pla Arxé (Vocal), Sr.Josep Ramon Serrat Crespo (Vocal), Sra.Montserrat Queralt (Tresorera), Superior Provincial Companyia de Jesús (Vocal), Superior Provincial Salesians (Vocal), Superiora Provincial Carmelites Vedrunes (Vocal), Superiora Provincial Franciscanes Missioneres Immaculada Concepció (Vocal)
Organismes als quals pertany:
Coordinadora Catalana de Fundacions, Universitat Ramon Llull, CLADE, Fundació Tot Raval
Any dades:
Pressupost anual: