FUNDACIÓ PRIVADA BANC DELS ALIMENTS

Direcció:
Pere Pujadó i Viusà
Història:
El primer banc d'aliments (Food Bank) es va crear a Phoenix (Arizona) a final dels anys seixanta amb l'objectiu de lluitar contra la fam tot recuperant els aliments "consumibles però no comercialitzables". Actualment a Europa funcionen 235 bancs d'aliments en 21 estats, dels quals 55 són a l'Estat espanyol, el primer del qual va ser a Barcelona.
Fundadors:
Jordi Peix Massip, Jaume Lanaspa Gatnau, Josep Miró Ardèvol, Josep Torné Pardell, Xavier Maluquer Sostres, Enric Alberich Agustí, Antonio Álvarez iraizoz, Alexandre Checchi Lang, Diego Giordani, Jaume Pedrós Selma, Joan-ignasi Puigdollers Noblom, Jordi Pujol Ferrusola i Josep Santacana Romagosa.
Objectius:
Contribuir a aportar una resposta als problemes de la fam, marginació, atur i pobresa mitjançant la recaptació i redistribució d'excedents i donacions d'aliments.
Patronat:
Roser Brutau i Basté (Presidenta), Alfons Carner i Suñol (Vocal), Antoni Llorens i Tubau (vocal), Javier Riera-Marsà i Bonmatí (vocal), Josep Maria Bonmatí i Pérez (Vocal), Ramón Guardia i Massó (vocal)
Organismes als quals pertany:
Coordinadora Catalana de Fundacions, Federación española de Bancos de Alimentos (FESBAL)
Any dades:
Pressupost anual: