ADESMA FUNDACIO PRIVADA

ADESMA FUNDACIO PRIVADA
Carrer Comerç, 38, altell 3a.
Segrià
Àmbit Social • Salut
1996-07-31
FUNDACIO
Sr. Francisco Javier Castan Vidal
El febrer de 1993 un grup de persones amb l’ànim de servir, van aprovar els estatuts per fundar l’Associació Demència Senil i Malaltia d’Alzheimer, a què corresponen les sigles ADESMA. No va ser fins l’octubre del mateix any, però, que el projecte va prendre forma ambla inauguració del Centre de dia per a gent gran ADESMA, amb capacitat per a 40 persones i ubicat al barri de la Bordeta de Lleida, on encara funciona avui dia com a centre especialitzat en demències i altres afectacions neurodegeneratives. Des de 1995 i fins a 2005, Adesma Fundació va gestionar els serveis de centre de dia i transport adaptat per a la gent gran de la comarca del Pallars Jussà, concretament de les poblacions de Tremp i de la Pobla de Segur. A partir de 1996 es van posar en marxa la Unitat Residencial i la Unitat d’Atenció Domiciliària, per tal de donar resposta a la creixent demanda dels usuaris i associats. Aquell mateix estiu, l’Associació Demència Senil i Malaltia d’Alzheimer es va convertir en Adesma Fundació, l’única fundació dedicada a la prestació de serveis gerontològics de les terres de Lleida. El 1999 Adesma Fundació va ser declarada entitat tutelar per la Generalitat de Catalunya, i en l’actualitat exerceix aquesta funció a una seixantena de persones. L’octubre de 2003, en el moment de màxima expansió de l’entitat, es va inaugurar la Residència assistida i centre de dia Adesma – Sant Antoni de Pàdua, situada al centre de Lleida, amb capacitat per a 89 places residencials i 30 de centre de dia, i amb la qual es feia clara l’aposta de la Fundació per seguir sent una de les entitats de referència en el sector de l’atenció a la gent gran i les persones dependents o amb discapacitats de les terres de Lleida. Aquesta aposta es va fer encara més evident quan, l’estiu de 2008, i malgrat l’esclat de la crisi econòmica, es va iniciar el projecte d’ampliació de la nova residència, amb capacitat per a 42 places residencials més. Les primeres places corresponents a la primera fase del projecte es posaran en marxa aquesta tardor.
Creació o gestió de serveis en l'àmbit gerontològic. Prestació de serveis assistencials, sociosanitaris, com també dels recursos necessaris al programa Vida als Anys, servei d'atenció a la llar, els establiments de centres diürns com són centres de dia, menjador, els centres d'acolliment residencial, la gestió per fomentar el voluntariat, la formació dels professionals, serveis de Tuteles.
Javier Castan Vidal (President), Javier Manuel Triquell (Vocal), Josep Maria Solans Escola (Vocal), Sergi Bugues Buixadera (Secretari)