FUNDACIÓ ESCOLA MUNICIPAL D’ARTS I OFICIS

Comarcal
Joan Jorquera Bordonau
Joan Jorquera Bordonau
L'Escola d'Arts i Oficis fou fundada el 1924 per formar les persones que entraven a treballar a les fàbriques tèxtils del municipi. Al llarg dels allns no només s'imparteixen assignatures tècniques i de cultura general, sinó que el 1926 ja s'incorpora l'ensenyament del francès i el 1948 els estudis musicals. L'evolució de la formació tècnica amb la concessió de la titulació d'oficialia industrial de teixidor, mecànic ajustador i delineant, converteix Arts i Oficis en el centre de Formació Professional d'Olesa de Montserrat. El curs 1975-77 degut a l'increment d'alumnes es produeix la primera escissió i la Formació Professional esdevé una nova escola, oficial, independent d'Arts i Oficis. El mateix passa amb els estudis musicals, que el 1986 s'independitzen amb la creació de la nova Escola Municipal de Música. Als anys 90 s'imparteix formació en quatre àmbits: idiomes, art, informàtica, cuina i pastisseria. Àmbits que continuen vigents en l'actualitat. El 2003 es crea la Fundació Escola Municipal d'Arts i Oficis, Fundació Privada.
Joan Rota i Ros, Tomàs Sánchez Montoia, Magada Graells i Casals, Jaume Francesch i Subirana, Arsesni Martells i Segura, Joan Monforte i Serra i JOan Segado i Cano.
Prestació de serveis educatius: impartició de formació no reglada adreçada a tot tipus de persones, tan adultes com menors d'edat. Impulsar estratègies contra l'exclusió social afavorint la igualtat d'oportunitats mitjançant l'orientació, la formació i el suport a l'ocupació. Promocionant un desenvolupament econòmic sostenible i integrador amb una atenció especial a les petites i mitjanes empreses, emfatitzant els vincles entre competitivitat i formació. Promovent les activitats culturals i estudi de les arts.
Daniel Pujol Garcia (Vocal), Fèlix Carreres i Gironès (Secretari-Tresorer), Xavier Rota i Boada (Vocal), Miquel Riera Rey (President)