FUNDACIÓ ARQUEOLÒGICA CLOS

València, 284
1993-06-15
Mariàngela Taulé i Delor
La Fundació Arqueològica Clos és una entitat privada sense ànim de lucre, fundada l'any 1992 per Jordi Clos Llombart. El 23 de març de 1994 es va inaugurar el Museu Egipci de Barcelona a la Rambla de Catalunya, convertint-se en el primer museu monogràfic de temàtica faraònica a Espanya i en l’espai més emblemàtic de la Fundació Clos. A l’any 2000, el Museu Egipci de Barcelona es va traslladar a una nova seu per multiplicar els seus espais expositius de manera que els visitants poguessin gaudir d’un gran nombre de peces que fins aleshores no havien estat exposades al públic. Amb la amplitud d’aquests espais també es van ampliar el nombre i la varietat de les propostes culturals. Avui en dia, el Museu Egipci de Barcelona és el símbol distintiu de la Fundació Arqueològica Clos, entitat que actua com element dinamitzador mitjançant la multiplicitat de les activitats que organitza: exposicions temporals, visites comentades, visites nocturnes dramatitzades, cursos de formació, tallers infantils i juvenils, expedicions culturals i missions arqueològiques. Durant el mes d’abril de 2002, la Fundació va inaugurar les instal·lacions del Campus Arqueològic a Paulau-Solità i Plegamans, a 20km de Barcelona. Es tracta d’un espai a l’aire lliure format per reproduccions fidedignes de jaciments arqueològics egipcis que permeten introduir als estudiants de totes les edats en la disciplina arqueològica
Jordi Clos i Llombart, Montserrat Casellas i Castellví, Joaquim Casellas Fors
Té com a missió "la promoció i difusió de l'art en general i en concret l'arqueologia, especialment de l'antic Egipte".
Joaquim Clos i Casellas, Jordi Clos i Casellas, Jordi Clos i Llombart, Montserrat Cassellas i Castellví
804.250,00 €