FUNDACIÓ BOSCH I CARDELLACH

1986-12-04
Joan Brunet Mauri
Joan Brunet Mauri
La Fundació Bosch i Cardellach va ser creada l’any 1942 en uns moments políticament molt difícils, amb la finalitat de conformar un espai que permetés el diàleg i la relació entre l'avantguarda intel·lectual ciutadana dels anys 40 del segle passat i les noves generacions de pensadors que disposaven de ben poques oportunitats de formació en les institucions acadèmiques del moment. Amb el suport i la protecció del llavors alcalde de la ciutat, Josep Ma. Marcet i Coll, la Fundació va poder-se moure al marge de les estructures fèrries que el règim franquista imposava, i gaudir d'aquesta manera d'un relatiu grau de llibertat d'acció i d'actuació a l'hora de promoure estudis de caràcter local i comarcal, i de mantenir encesa la flama de la promoció de la llengua i de la cultura catalanes. El nom de l’entitat sorgí en memòria de l’historiador sabadellenc Antoni Bosch i Cardellach (1758-1829), metge i arxiver municipal.
Alcalde de Sabadell, Gremi de Fabricants de Sabadell, Caixa d’Estalvis de Sabadell
La nostra raó de ser és promoure els estudis locals i comarcals i ser lloc de trobada, de reflexió i de debat dels estudiosos locals i de la ciutadania. Per portar a terme aquests objectius apostem per la dinamització i l'intercanvi de coneixements i d'experiències amb activitats que van des de les conferències als seminaris, passant pels debats i cursos. Convoquem també premis de recerca i publiquem documents inèdits de caràcter local i comarcal d'interès pels estudiosos.
Administradora de la Fundació-Immaculada Vilardell Riera, Director de la Fundació- Joan Brunet Mauri , Alcalde de Sabadell- Juli Fernández i Olivares (President), Sr. Ramon Ten Carné (Secretari), Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell-Antoni M. Brunet Berch (Vocal), Companyia d'Aigües de Sabadell-Enric Blasco Gómez (Vocal), Corporació Sanitària Parc Taulí- Modesto Custodio Gómez (Vocal), Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859-Joan B. Casas Onteniente (Vocal), Fundació Eurecat-Antoni Peñarroya Trench (Vocal), Gremi de Fabricants de Sabadell-Antoni Monés Farré (Vocal), Universitat Autònoma de Barcelona-Ferran Sancho Pifarré (Vocal), Administradora de la Fundació-Immaculada Vilardell Riera, Director de la Fundació- Joan Brunet Mauri
Coordinadora Catalana de Fundacions, Coordinadora Centres d’Estudis de Parla Catalana, Organisme Autònom Local Museus i Arxiu Històric de Sabadell, Oficina de Dinamització del Centre (Sabadell) i altres de Sabadell
211.025,00 €