FUNDACIÓ JOSEP M. FERICGLA

Persona de contacte:
Josep M. Fericgla
Història:
La Fundació JM Fericgla promou i protegeix aquells valors universals que ens ajuden a desenvolupar-nos com éssers humans en sentit ple, valors que ens ajuden a viure de manera harmoniosa, útil, lliure i en pau entre nosaltres i amb el nostre entorn natural. Promovem l'hàbit de pensar i actuar en termes constructius, buscant la cooperació i la fraternitat entre individus, per crear les solucions adequades als conflictes que ens envolten o que nosaltres mateixos generem. Per a això, centrem el nostre esforç en estudiar, recopilar mètodes extatogénicos i impulsar l'evolució de la consciència en totes les seves dimensions, recursos i amplitud universal. I entenem la consciència com l'atribut més elevat de la nostra existència. El desenvolupament de la consciència implica forçosament un desenvolupament moral, estètic, ideosincràtic i espiritual de l'individu i dels col·lectius. Reconeixem el valor suprem de la individualitat, sense menysprear el pes del social. Valorem la creativitat i la dimensió espiritual de l'ésser humà com l'espai més elevat al que hem de tendir. Defensem la total llibertat responsable, especialment de consciència i de comunicació, com el context imprescindible per a l'evolució i la trobada entre individus i entre col·lectius.
Els objectius es resumeixen en el desenvolupament de la consciència humana, com la nostra facultat essencial, i s'orienten a impulsar una millora de la vida humana actual. Aquests objectius generals es concreten en tres àmbits: 1) Promoure i realitzar estudis científics i desenvolupar marcs d'aplicació dels estats expandits de la consciència humana i la seva aplicació positiva en les nostres cultures actuals. Els estudis científics se centren en àmbits com ara etnobotànica, etnopsicologia, sistemes de valors, enteogens, psicologia clínica i noves teràpies existencials, antropologia, xamanismes, estats místics, tecnologia del sagrat i mètodes extatogènics, química, biologia, biofísica, neurociències i religions comparades. 2) El desenvolupament, adquisició i ús de valors per part dels joves. L'objectiu de desenvolupar i difondre valors sòlids, humans i oberts entre els nostres joves, se centra en l'estudi de l'estructura dels valors, seguint el via oberta per Robert T. Hartman, i en oferir recessos d'un curs acadèmic de durada a joves de 18 a 25 anys de tot el món, al programa El procés de la Vocació. És un curs en règim d'internat obert perquè els joves convisquin dins d'unes pautes proactives, descobreixin els seus valors intrínsecs i prenguin consciència de la seva vocació vital abans d'entrar el món adult. 3) La gestió del centre Can Benet Vives i d'altres centres dedicats al desenvolupament harmònic de l'ésser humà i a l'expansió de la consciència. Can Benet Vives és el centre creat pel Dr. J.M. Fericgla i els seus col·laboradors l'any 2004 per realitzar les seves activitats de formació teòrica i de cultiu pràctic del món intern. Està regit per una comunitat de residents. Actualment passen unes 5.000 persones a l'any per aquestes instal·lacions i és usat per a diverses altres activitats de formació i tallers pràctics. És a prop de Barcelona i té 8 hectàrees d'extensió. La Fundació serà l'entitat responsable de la gestió del centre. Veure: www.canbenetvives.org
Josep M. Fericgla (President), Dra. Alicia Guasch (Secretària Executiva), Dr. Juanjo Fuentes (Tresorer), Manuel Olmedo (Vocal), Olga Salvia (Vocal)
Organismes als quals pertany:
Coordinadora Catalana de Fundacions