FUNDACIÓ CARTA DE LA PAU DIRIGIDA A L’ONU

Jordi Palou-Loverdos
Gerència:
Ramon Buisan
La Carta de la Pau dirigida a l'ONU és un document escrit per un grup de persones amb una gran inquietud en el treball per la pau. Consta d'una introducció, deu punts i una postdata que assenyalen uns principis sobre els que es pot fonamentar una pau sòlida, duradora i realista. Es va presentar públicament i per primera vegada a Barcelona, el 22 d'abril de 1993. Des d'aleshores, s'ha difós per més de 80 països de tot el món, recollint milers d'adhesions signatures i testimonis d'institucions i personalitats que treballen sense descans en favor de la pau. Al voltant de la Carta de la Pau dirigida a l'ONU han anat sorgint una sèrie de iniciatives tant per a la seva promoció i difusió, com per treballar i aprofundir en el seu contingut de manera interdisciplinària, en diferents fòrums, seminaris, cursos i aules universitàries. L’any 2002 es va crear la Fundació Carta de la Pau dirigida a l'ONU.
Josep M. Forcada, Jordi Cússó, Diego López, Maria Viñas, Josep Lluís Socías i Juan Miguel González
La missió de la Fundació Carta de la Pau dirigida a l'ONU és pacificar entorns: treballem per construir entorns de pau i convivència. Treballem per desenvolupar alguns dels factors constitutius d'una pau duradora: la gestió dels ressentiments, el lideratge ètic, desarmar la història, el diàleg, el desenvolupament de la democràcia, la reconciliació. I ho fem a través de la investigació, de la formació, de la sensibilització i de l'acció social per la convivència i la pau.
Jordi Palou-Loverdos (Director i Vocal), Jordi Cussó Porredón (President), Maria Viñas Pich (Secretària i Patrona Delegada), Francesc Torralba Roselló (Vicepresident), David Martínez García (Vocal), Gemma Manau Munsó (Vocal), Teresa Alsina Cornellana (Vocal), Ulrich Franken (Vocal), José Ignacio Casanova (Vocal)