FUNDACIÓ CARULLA

1984-09-12
Àurea Rosell
Marta Esteve Zaragoza
Cultura, país, educació i compromís. Aquests són els principals motors que mouen la Fundació Carulla, nascuda l’any 1973 i anteriorment anomenada Fundació Jaume I i Fundació Lluís Carulla. Els seus impulsors, Lluís Carulla i Canals i la seva esposa, Maria Font, enamorats de la llengua i la cultura catalanes, van voler defensar-les i promoure’n l’ús per mantenir-les vives en un moment que eren silenciades per la repressió franquista. Avui, des de les noves generacions, la fundació treballa per transformar persones i comunitats a través de la cultura i l’educació. La cultura té un efecte transformador pel simple fet d’existir. I aquesta és l’essència de MUTARE, el projecte més recent de la Fundació Carulla, un espai de trobada i cocreació d’activistes culturals transformadors. Entre les seves iniciatives més emblemàtiques, a més, trobem el premi Lluís Carulla d’emprenedoria cultural per fer possibles idees i projectes transformadors. També destaquen uns premis on, des de fa 40 anys, l’escola catalana és la protagonista absoluta: els Baldiri Reixac; l’impuls al món del lleure a través dels Premis d’Educació en el Lleure i la diversitat cultural dels Premis Francesc Candel. Paral·lelament, l’editorial Barcino, la gran casa dels clàssics del segle XXI, reivindica des de fa més de nou dècades el llegat del país posant en valor els clàssics per l’educació contemporània i apostant per les traduccions a l’anglès, l’alemany i castellà. Pel que fa al Museu, la seu de la fundació en el món rural, és una iniciativa que té com a eix central l’educació en la sostenibilitat.
Lluís Carulla i Canals, Maria Font i Bernaus
La Fundació Carulla treballa per transformar persones i comunitats a través de la cultura i l’educació per construir una societat més oberta, cohesionada, amb esperit crític i generadora d’oportunitats.
Nicolau Brossa (President), Marta Esteve (Secretària no patrona)