FUNDACIÓ AIGÜES DE MANRESA-JUNTA DE LA SÈQUIA

Civil
Comarcal
Laia Munts Serra
Josep Alabern i Valentí (Vicepresident)
L'any 2011 es va crear la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia, la qual té el caràcter instrumental de les dues entitats amb l'objectiu últim de facilitar, racionalitzar i optimitzar el funcionament normal del Parc de la Sèquia. El Parc de la Sèquia va néixer com a marca l'any 2004 per aprofitar i donar a conèixer els valors que representen la Sèquia i convertir-lo en un espai de cultura, lúdic i educatiu, amb valors patrimonials, culturals didàctics i susceptibles d'un aprofitament turístic. La Sèquia és un canal medieval que va ser construït el segle XIV per portar l'aigua del riu Llobregat des de Balsareny fins a Manresa. Té un recorregut de 26 quilòmetres i va ser projectat per l'enginyer Guillem Catà. Considerat com una de les principals obres d'enginyeria hidràulica de l'època medieval, el canal tan sols té un desnivell de 10 metres al llarg del seu recorregut, un fet insòlit si es tenen en compte els mitjans rudimentaris de l'època en què va ser construït. Però l'aspecte més rellevant de la Sèquia és que, sis segles després de la seva construcció, continua en peu i en funcionament, i subministra l'aigua necessària per abastar la ciutat de Manresa i diversos pobles de la comarca del Bages.
Consell d'Administració d'Aigües de Manresa i la Junta Directiva de la Sèquia de Manresa.
Els objectius de la Fundació són promoure, desenvolupar i administrar les actuacions que sota el nom de Parc de la Sèquia es porten a terme dins un projecte patrimonial, cultural, ambiental, històric, turístic i de lleure.
Alcalde Nat (President), 1 representant de la Càmara de Comerç, 1 representant del Col·legi d'Enginyers Industrials, 1 representant del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, 3 representants de l'Ajuntament de Manresa, 3 representants del Gremi de Cinteros (un d'ells ha de ser el Sr. Magí Borrell Portabella o família), 5 representants d'Aigües de Manresa, 5 representants de la Junta de la Sèquia, L'Alcalde de Balsareny, L'Alcalde de Sallent, L'Alcalde de Sant Fruitós, L'Alcalde de Santpedor
Coordinadora Catalana de Fundacions. Com a Fundació col·laborem amb moltes altres associacions i entitats del territori creant xarxa.
428.774,00 €