Consell Assessor

La missió principal del Consell Assessor és la de traçar les línies mestres de recerca i les actuacions de l’Observatori de Fundacions amb l’objectiu d’intensificar la transferència de coneixements i el diàleg entre el món de les fundacions i el sector econòmic, polític i acadèmic dels quals els seus membres són representants destacats.

Antonio Argandoña

Professor emèrit d’Economia i d’Ètica de l’Empresa i titular de la Càtedra CaixaBank de la Responsabilitat Social Corporativa de l’IESE Business School. És catedràtic de Fonaments d’Anàlisi Econòmica.

Xavier Bernadí

Jurista i professor associat de Dret Administratiu a la UPF. Des del 2016 és director de Dret i d’Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.

Carme Botifoll

Enginyera industrial i patrona de la Fundació Caixa d’Enginyers amb una àmplia experiència en el sector financer.

Josep Ferrer

Catedràtic de Dret Civil a la UPF. Va ser degà de la Facultat de Dret entre el 2006 i el 2010 i vicerector de Relacions Internacionals entre el 2010 i el 2016 de la mateixa universitat. Ha realitzat estadesa de recerca a diferents universitats internacionals.

Andreu Mas-Colell

Polític i economista, expert en microeconomia. Va ser professor de la Universitat de Harvard i de la Universitat de Califòrnia. Va exercir com a Conseller d’Universitats, Investigació i Societat de la Informació entre el 2000 i el 2003 i com a Conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya entre el 2010 i el 2016. Actualment és president de la Fundació BIST.

Joan Rigol

Polític de formació humanística i filosòfica, militant d’UCD fins al 2015 i president del Parlament de Catalunya entre 1999 i 2003. Va exercir com a Conseller de Treball entre el 1980 i 1984 i Conseller de Cultura entre el 1984 i el 1985 del Govern de la Generalitat de Catalunya.

Francesc Xavier Mena

Catedràtic d’Economia de la URL i professor ordinari d’ESADE. Va ser professor a diferents universitats internacionals. Durant l’any 2010 i 2012 va ocupar la Conselleria d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.