Organització

Junta Directiva

Eugenia Bieto
Professora del Departament d’Estratègia i Direcció General d’ESADE i ex - directora general d’ESADE. Ha estat Presidenta de CEMS (The Global Alliance in Management Education). És membre del Consell d’Administració d’ENDESA, comptadora del Cercle del Liceu i pertany al Consell Assessor de diverses escoles de negoci internacionals. Membre dels patronats d’Acció Solidaria contra l’Atur, de la Fundació Climent Guitart, de la Universidad Loyola de Andalucía i de Fundación Santa María. És experta en iniciativa emprenedora, innovació i lideratge femení.
Glòria Oliver
Glòria Oliver– Vicepresidenta 1a Llicenciada en Econòmiques per la Universitat Pompeu Fabra (1996), Màster en Tributs pel Centre d’Estudis Financers (1999), Màster en Lideratge i Gestió de la Ciència per la Barcelona School of Management - UPF (2010), Programa Executiu per a Dones a l’Alta Direcció per ESADE (2014). Gerent de la Fundació Pasqual Maragall i del Barcelonaβeta Brain Research Center. Anteriorment, ha estat Directora de Control de Gestió de la Fundació Clínic i IDIBAPS i de Saint-Gobain, amb responsabilitats territorials al Marroc, Portugal i Espanya. Presidenta de la Junta Directiva de la Asociación Española de Fundraising. Membre del Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya pel Govern de la Generalitat, com a representant de la societat catalana. Membre de la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya. Cofundadora i Membre de la Asociación Española de Ejecutiv@s y Consejer@s.
Joan Aregio
Llicenciat en Dret, postgrau d’administració i gestió de IESE, he exercit responsabilitats a diferents àmbits de l’administració catalana des de la figura de delegat territorial fins a secretari de diferents departaments de la Generalitat. Així mateix ha exercit càrrecs electes en l’àmbit local i ha estat president de la Diputació de Tarragona. Actualment adjunt a la direcció general, gerent de l’àrea social, recursos humans i àrea jurídica de la Xarxa Santa Tecla Sanitària, Social i Docent.
Carles Ribas
Secretari del patronat, adjunt a direcció i responsable de l’assessoria jurídica i immobilitzat de la Fundació Catalunya La Pedrera, fundació especial. Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, I Programa de formació per a directius de l’Escola d’Administració Pública de la Generalitat de Catalunya / IESE.
Maria Targa
Economista i postgrau en estudis europeus per la Université Libre de Bruxelles. És gerent de la Fundació de recerca en Paleoecologia Humana i Evolució Social IPHES. Ha exercit càrrecs directius en entitats públiques i privades com ACCIÓ, el Patronat Català Pro Europa, el Patronat de Turisme de Salou i la Cambra de Comerç de Barcelona. Ha treballat en projectes en els àmbits del turisme, la internacionalització empresarial, el màrqueting digital, la comunicació i l’assessorament i el finançament europeu. Forma part del Panel Públic Assessor de Repsol. Actualment és membre de la Comissió de Tecnologia i Recerca de la Coordinadora i de diverses comissions d’associacions d’entitats de recerca (SOMMA i ACER). Apropar les entitats al teixit social del territori ha estat sempre una de les seves prioritats.
Beatriz Añoveros
Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Màster en Dret comunitari dels negocis a la Universitat d'Amsterdam. Master of Studies in Legal Research a la Universitat d'Oxford. Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona. Catedràtica de Dret internacional privat de la Universitat de Barcelona. Ha participat en diversos projectes de recerca i ha estat investigadora visitant a diferents universitats. Ha fet publicacions en l’àmbit del Dret internacional privat i ha estat ponent a congressos, seminaris i conferències. És vocal de l'Observatori de Dret Privat de Catalunya.
Mercè Balcells
Doctora en ciències químiques per la UAB. Professora del departament de Química de la UdL (inicialment UPC) amb més de 30 anys d’experiència. Ha impartit docència sobre diferents temàtiques com química orgànica, química d’aliments o additius alimentaris. La seva recerca és dins de l’àmbit de la bioeconomia circular, en particular la valorització de biomassa forestal i subproductes agroalimentaris. Ha dedicat bona part de la seva vida professional a la transferència de tecnologia a empreses, sent directora del centre DBA-UdL reconegut dins la xarxa de DTPs TECNIO. Des d’abril de 2021 és la directora de la Fundació UdL.
Ricard Coma
Enginyer tècnic en Informàtica. Ha cursat el postgrau en Formació de Formadors i el postgrau de disseny de materials didàctics multimèdia per entorns virtuals d’aprenentatge a la UOC. Des del 1989 ha estat vinculat a l’Escola Pia exercint diversos càrrecs de responsabilitat en diferents centres. Actualment és el director de l’Escola Pia de Nostra Senyora de Barcelona. És membre i representant de diverses entitats del món associatiu, fundacional i del sector educatiu.
Marta Esteve
Llicenciada en Dret i Treball Social. S’ha format en lideratge i innovació social. Des de fa gairebé vint anys treballa al costat de les persones dirigint equips i projectes socials a Càritas, la Fundació La Caixa o la Fundació IReS. Actualment és la directora de la Fundació Carulla, on treballa per situar la cultura i l’educació com a eixos de transformació social.
David Levy
Economista, llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Ramon Llull. És el representant de l'Associació d'Empreses d'Assessorament Financer (ASEAFI) a Catalunya. Va iniciar la seva carrera professional el 1997 com a assessor patrimonial en el banc d'inversió Merrill Lynch (Nova York) i va desenvolupar la seva activitat com a banquer privat al banc suís Lombard Odier Darier Hentsch. El 2007 va fundar DiverInvest Partners, una empresa d'assessorament financer amb filosofia de Family Office. El 2009, va crear DiverInvest EAFI, Empresa d'Assessorament Financer Independent, autoritzada i supervisada per la Comissió Nacional de l'Mercat de Valors (CNMV). Des de 2007, dirigeix també Migranodearena, una entitat sense ànim de lucre que busca dinamitzar l'acció social entre empreses, particulars i ONG.
Lourdes Mas
Llicenciada en Ciències Econòmiques per la UB, Programa d’alta direcció en Institucions sanitàries a IESE Business School, Programa de col·laboració publicoprivada a ESADE. Directora administrativa de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Entre 1976 i 1984, Directora Administrativa de Fundació Puigvert. Entre 1984 i 1985, Directora General-Gerent de SCIAS-Hospital de Barcelona. Entre 1985 i 2018, Directora General de Fundació Finestrelles des de 2018 i en l’actualitat.
Rafael Ruíz de Gauna
Llicenciat en Ciències Biològiques per la UB, diplomat en pedagogia del lleure i animació sociocultural per l’Institut Català de Noves Professions, i del Programa del Desenvolupament de la Gestió (PMD) per ESADE. Va exercir com a vicepresident i tresorer de la Taula del Tercer Sector Social. Actualment és Adjunt al Director General de la Fundació Pere Tarrés, patró de diferents Fundacions, i membre de la Junta de La Confederació. Ex-director del postgrau de Gestió d’entitats no lucratives de la F.Pere Tarrés – URL.
Pere-A. Fàbregas
Historiador, llicenciat en Ciències Empresarials i Màster per ESADE. Ha publicat vuit llibres d’història. Actiu en el món de les fundacions des del 2004. Creador i president d’honor d’ESADE Alumni. En la seva trajectòria professional ha estat directiu de diferents empreses i membre dels òrgans de govern d’ESADE (URL) i l’IdEC (UPF), entre d’altres. Amb una gran inquietud per la preservació del patrimoni industrial, ha salvat arxius i peces històriques tot incentivant la recerca. Ha estat President de la CCF del 2014 al 2022.

Equip professional

Sara Pérez
Llicenciada en Dret per la UB. Té una trajectòria professional de més de 20 anys en el món associatiu. Va iniciar la seva carrera professional en l’àmbit empresarial, concretament en la promoció internacional. Més tard, ha tingut diferents càrrecs directius en associacions del sector tèxtil i de l’economia social. És gerent de la Coordinadora Catalana de Fundacions des de l’any 2017
Montse Oliveras
Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials. Forma part de l’equip de la CCF des del 1998. Actualment és la responsable de l’àmbit econòmicofinancer i de la gestió administrativa i de la formació.
Montse Pedra
Grau Superior d’Administració i Finances. Forma part de la CCF des de l’any 2010 i gestiona la secretaria, l’atenció a les fundacions associades i les xarxes socials.
Silvina Vázquez
Doctora en Filosofia Política per la UB. És analista responsable de l’Observatori de Fundacions. És professora consultora a la UOC i a l’Institut de Ciències Polítiques i Socials de la UAB.
Carles Barbero
Llicenciat en Periodisme i postgrau en Direcció de Comunicació, compta amb més de 20 anys d’experiència en la comunicació corporativa d’organitzacions de l’àmbit social i empresarial. Forma part de l’equip de la Coordinadora Catalana de Fundacions com a responsable de l’àrea de Comunicació.
Helena Solano
Graduada en Dret, Màster d’Accés a l’Advocacia amb menció en Dret Civil i Màster en Bioètica i Dret per l’Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona. Els últims 5 anys ha exercit com a advocada en les àrees de Dret civil, penal, administratiu i sanitari. Actualment és la responsable dels serveis jurídics de la Coordinadora Catalana de Fundacions.
Sílvia Alvarez
Des del 1993 treballa com a freelance assessorant empreses i institucions en l’àrea del màrqueting tant des delvessant estratègic (producte, imatge, comunicació i retail) com de projectes. Algunes de les empreses i administracions amb les quals ha treballat són Famosa, Frit Ravich, AEGP, la Generalitat de Catalunya, Sun Roller i Roche, entre d’altres. Col·labora amb la Coordinadora Catalana de Fundacions en l’àrea de Màrqueting i Esdeveniments.