FUNDACIÓ ESCOLES GARBÍ

Comarcal
Olga Serra Ferrer
Olga Serra Ferrer
La Fundació Escoles Garbí és propietària i titular de l’Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues i de l’Escola Garbí Pere Vergés de Badalona. L’òrgan de govern i representació de la Fundació Escoles Garbí és el Patronat de la Fundació. Ambdues escoles varen ser fundades pel mestre Pere Vergés i Farrés i pel seu fill Robert Vergés i Cadenet, els anys 1965 i 1968, respectivament. Els orígens de la pedagogia de Pere Vergés es troben a l’Escola del Mar (1921), institució model i referent de la Renovació Pedagògica del nostre país. Les escoles de la Fundació són centres catalans d’ensenyament privat concertat, no confessionals. La formació obligatòria que marca la llei es complementa amb una formació tècnica i humanística, seguint l’ideari de Pere Vergés. A la Fundació Escoles Garbí formem els homes i dones del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible. Els nostres alumnes, acompanyats d’educadors, que són referents en tot moment, i en un entorn d’atenció personalitzada, aprenen a pensar, sentir, estimar i actuar, amb una metodologia vivencial d’aprenentatges i valors, la qual cosa els permet liderar i desenvolupar el seu projecte de vida, des dels 3 als 18 anys. L’escola Garbí Pere Vergés s’estructura com una ciutat ideal on tothom té els seus drets i deures per acomplir. La ciutat actua com a motor generador d’una convivència basada en el respecte, la llibertat i la responsabilitat. Pensar, sentir i estimar són els valors fonamentals que transmetem als nostres alumnes. Ciència, ètica i estètica són els eixos sobre els quals s’articula el nostre Projecte Pedagògic. L’Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues i l’Escola Garbí Pere Vergés de Badalona, acullen alumnes de les etapes educatives següents: Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.
Lluís Ferrer i Gaya (President), Mar Galtés i Camps (Vice-presidenta), Joan Oliveras i Bagués (Vocal), Genís Roca i Verard (Vocal), Amèlia Guilera i Roche (Vocal), Belen Badia i Catalan (Vocal), Antoni Zabala i Vidiella (Vocal), Antoni Puig i Rimbau (Vocal), Marta Carulla i Mestre (Vocal), Albert Carné i Hernández (Vocal)