FUNDACIÓ AMÀLIA SOLER

1988-11-14
Comarcal
Rosa Raventós i Rovirosa
Rosa Raventós (Coordinadora De Serveis)
L’entitat neix a l’any 1918 en traspassar donya Amàlia Soler de Tord sense descendència i deixa tot el seu patrimoni per les dones pobres de Vilafranca. Es constitueix en aquell moment la “Junta de Mujeres Pobres de Villafranca” que gestionaria els ingressos en relació a lloguers i rendiments de vinyes i camps de cereals. De fet, no serà entitat pública de beneficència fins l’any 1926 en morir la germana de donya Amàlia Soler, que va ser usufructuària fins el seu traspàs.
Amalia Soler de Tort
Dur a terme totes aquelles activitats catalogades com d’assistència social i especialment la prestació de serveis d’atenció a domicili a tota aquella ciutadania de la comarca de l’Alt Penedès, que demostri insuficiència de recursos, especialment en l’àmbit de la gent gran i les persones amb disminucions i/o dependències, per tal que tinguin unes condicions de vida dignes per possibilitar el seu desenvolupament, autonomia i benestar personal i del seu entorn.
Dues persones veïnes de Vilafranca del Penedès de reconegut prestigi i experiència en activitats similars a la finalitat fundacional designades per la resta de membres del Patronat., El rector de la Parròquia de Santa Maria o bé el de la Santíssima Trinitat, segons acord entre ambdós., El/la regidor/a de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès que ostenti competències de Serveis socials i/o Gent Gran., L’Alcalde/ssa president/a de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès., Un/a representant de l’antic hospital comarcal de Vilafranca del Penedès a proposta del seu Patronat., Un/a representant de l’entitat Càritas Diocesana proposat per la seva delegació de l’entitat a Vilafranca del Penedès, Un/a representant de les associacions de veïns de Vilafranca del Penedès a proposta de la seva coordinadora o òrgan similar, Un/una regidor/a de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès designat pel grup majoritari de l’oposició.
Coordinadora Catalana de Fundacions, FEATE Federació entitats atenció tercera edat, BAT Banc Ajuts Tècnics, XVI Taula a Catalunya per la Salut Mental, Rebost Solidari de Vilafranca.