FUNDACIÓ AMPANS

2010-12-21
Tato Bonet
Toni Espinal Freixaas
Fundació Ampans es va crear l'any 1965 a la ciutat de Manresa. Va néixer com un moviment Associatiu impulsat per un grup de pares i mares preocupats per l'educació dels seus fills/es i per la falta de serveis especialitzats en l'atenció de persones amb discapacitat intel·lectual. Les primeres accions de l'Associació, que van comptar amb un important suport de la societat civil, van estar dirigides cap a la creació d'una escola d'Educació Especial. Amb el pas dels anys i ja amb una major implicació de les Administracions públiques, Ampans va experimentar un important creixement en el nombre de serveis i persones ateses. A l'escola es van sumar els centres ocupacionals, el centre especial d'ocupació (en l'actualitat amb activitats en sectors com: restauració, neteja, arts gràfiques, manipulats, punts verds, quioscs, jardineria, garden, agroalimentari i producció de formatges), les llars-residències, residències, etc., fins a configurar l'Ampans actual. L'any 2010 l'Associació Ampans es va transformar en Fundació Ampans amb l'objectiu de donar a l'Entitat una major seguretat patrimonial i financera. En l'actualitat Ampans dóna suport a més de 1000 persones i a les seves famílies en els seus diferents serveis i programes.
Balañà i Masó, Josep Boldú i Clos, Josep M. Calataiud i Segalés, Joan Camps i Bau, Pere Casasaias i Serra, Domènec Catllà i Calvet, Sebastià Condinach i Moncunill, Conxita Corredor i Tatje, Enric Corrons i Espinal, Josep Corrons i Graell, Baltasar Duarri i Torras, Dolors Espinal i Farré, Jaume Espinal i Freixas, Toni Garriga i Giralt, Joan Jovés i Garcia, Xavier Odena i Bisa, Carles Planell i Hernández, Jordi Puigarnau i Ubach, Rosa Puigmartí i Ponsa, Fèlix Roqueta i Gillaumet, Valentí Rossell i Badia, Amàlia Sánchez i Seuba, Lluís Sinca i Cura, Josep Torras i Casas, Jaume Torreguitart i Enrich, Jaume
Fundació Ampans és una entitat del Bages que treballa per promoure l’educació, la qualitat de vida i la inserció laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual, i també malaltia mental i altres col·lectius en risc d’exclusió, creant i gestionant centres, serveis, programes, suports i activitats empresarials amb criteris d’excel·lència
Lluís Sánchez (President),
Coordinadora Catalana de Fundacions, COORDINADORA DE CENTRES DE PROFUNDS DE CATALUNYA FOCA (FORO PARA LA CALIDAD) ARFIE (Associació d’Entitats europees de la discapacitat) Clúster Crèixer, JARDINARIUM MÚTUA INTERCOMARCAL DINCAT- PLENA INCLUSIÓN CLUB EMAS Finan3 Consell de Participació Social, Ajuntament de Manresa