FUNDACIÓ CATALANA SÍNDROME DE DOWN

FUNDACIÓ CATALANA SÍNDROME DE DOWN
Comte Borrell, 201-203, entl.
Educació
1984-07-06
Catalina Trias i Trueta
Catalina Trias Trueta
La Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD) és una entitat privada, sense ànim de lucre, que fou constituïda el 30 de març de 1984 i declarada d'utilitat pública el 24 d'octubre del mateix any. Està inscrita en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya amb el núm. 61. La Fundació va néixer com a iniciativa d’un grup de pares i professionals amb l'objectiu d'aprofundir sobre la síndrome de Down (SD) a través de la recerca i l’experiència pràctica en els camps de la pedagogia, la psicologia, la medicina i l’àrea social. Ha comptat des dels seus inicis, quan s’ha considerat necessari, amb la valuosa aportació i participació directa dels científics internacionals més prestigiosos relacionats amb temes que afecten la síndrome de Down.
Montserrat Trueta i Llacuna, Francisco Domínguez del Brio, Xavier Codina i Puig i d'altres
- Creació, ampliació i millora dels serveis que a cada moment es considerin rellevants per cobrir les necessitats que sorgeixen. - Ésser un òrgan permanent d'estudi, recerca i formació en els àmbits biomèdic, psicològic, pedagògic i social. - Qualsevol altre activitat relacionada amb els anteriors objectius, que respongui a les necessitats socials, personals i familias de les persones amb discapacitat.
Federico Mayor Oreja (Patró d'Honor), Francisco Domínguez del Brío (Patró d'Honor), Josep Ma. Espinà (Patró d'Honor), M. del Mar Raventós (Patró d'Honor), Ramon Trias Farga (a.c.s) (Patró d'Honor), Robert Vergés (Patró d'Honor), Victòria de los Ángeles (a.c.s) (Patró d'Honor), Montserrat Trueta i Llacuna (Presidenta), Immaculada Bosch (Secretària), Carmen Buxeres (Tresorera), Antoni Tria (Vicepresident), Joan Roca (Vocal), Joan Rodés (Vocal), Katy Trias (Vocal), Mònica Terribas (Vocal), SAR Pricesa Alexía (Vocal)
Coordinadora Catalana de Fundacions. ACTAS, Assocació Catalana de Treball amb Suport | AESE, Asociación Española de Empleo con Apoyo | Asociación Española de Fundaciones | Coordinadora Catalana de Fundacions | DINCAT, Discapacitat Intel·lectual Catalunya | Down España | DSMIG, Down Syndrome Medical Interest Group | EDSA, European Down Syndrome Association (la FCSD n’és cofundadora) | FEAPS, Confederación Española de Organizaciones en favor de las Personas con Discapacidad Intelectual | Inclusión Internacional | Trisomy 21 Research Society | UCCAP, Unió Catalana de Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç Inclusion Internacional EDSA . European Down Syndrome Association DINCAT Discapacitat intel•lectual Catalunya FEAPS Confederación Española de Organizaciones a favor de las personas con discapacidad Intelectual DSMIG Down Syndrome Medical Interest Group AESE. Asociación Española de Empleo con Apoyo ACTAS. Associació Catalana de Treball en Suport UCCAP. Unió Catalana de Centres de Desenvolupament i Atenció Precoç Asociación Española de Fundaciones Down España Ha promogut Plataforma per una Escola Inclusiva Plataforma per una Empresa Inclusiva
2.703.027,00 €