FUNDACIÓ ESCOLA SUPERIOR DE COMERÇ I DISTRIBUCIÓ (ESCODI)

Nom:
FUNDACIÓ ESCOLA SUPERIOR DE COMERÇ I DISTRIBUCIÓ (ESCODI)
Adreça:
Direcció:
Núria Beltran i Centelles
Història:
La Fundació ESCODI es va crear l’any 2000 amb la visió i el repte d’impulsar formació universitària per al sector del comerç i esdevenir l’escola de negocis de referència per aquest sector a nivell de Catalunya i Espanya. Al llarg de 16 anys ESCODI ha impartit formació per a més de 25.000 comerciants i empleats del comerç pertanyents a més de 300 municipis de Catalunya i alguns de fora (Andorra, Illes Balears, i diverses poblacions del nord i est d’Espanya) i l’any 2007 va posar en marxa el Graduat en Direcció de Comerç i Distribució una titulació universitària pionera a Catalunya i al conjunt de l’Estat Espanyol, que va ser reconeguda per la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona). Totes les entitats integrants del Patronat d’ESCODI han treballat per aconseguir l’homologació d’aquest títol propi de la UAB. En aquest procés, a l’abril de 2015, ESCODI va signar el conveni d’Adscripció a la UB (Universitat de Barcelona), lligat a l’aprovació d’un títol homologat. L’ AQU, (Agència de Qualitat Universitària) va emetre l’informe favorable de verificació del títol oficial Graduat/da en Gestió d’empreses en Comerç i Distribució per la Universitat de Barcelona a 15 de juny de 2016, que extingeix el títol propi de la UAB.
Fundadors:
Ajuntament de Terrassa, Cambra de Comerç de Terrassa i Generalitat de Catalunia.
Objectius:
La Fundació, a través de la docència, té per finalitat ajudar les empreses i els professionals del comerç i la distribució, a incrementar la seva capacitat tècnica i d'innovació, i a mantenir-la al dia, aportant als comerciants una formació pràctica i de qualitat que els permeti donar un nou impuls al seu negoci. Aquesta missió inclou específicament i de forma prioritària la formació amb rang universitari dels futurs empresaris i directius per al sector del comerç i la distribució.
Patronat:
Conseller d'Empresa i Ocupació (President), Alcalde de Terrassa (Vicepresident), President de la Cambra de Comerç de Terrassa (Vicepresident), Tinent d'alcalde (Vocal), Cambra de Comerç i Industria de Terrassa (Vocal), Àrea de Promoció Econòmica i Innovació de l'Ajuntament de Terrassa (Vocal), Sr. Amadeu Aguado i Moreno (Vocal), President de la Comissió de Comerç i Turisme de la Cambra (Vocal), Gerent del Consorici de Comerç, Artesania i Moda (Vocal), Director Gerent de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Terrassa (Vocal), Director General de Comerç de la Generalitat de Catalunya (Vocal)
Organismes als quals pertany:
Coordinadora Catalana de Fundacions
Any dades: