FUNDACIÓ HUMANITÀRIA PEL TERCER I QUART MÓN DOCTOR TRUETA

2000-09-23
Núria Comarriu
Carles Furriols i Solà
La Fundació Humanitària pel Tercer i Quart Món Dr. Trueta és una entitat sense ànim de lucre, nascuda l'any 1993 (sota la forma jurídica de Associació) per a treballar en l'àmbit de la cooperació internacional. Tanmateix, immediatament es va fer evident que paral·lelament a la tasca de recol·lecció, classificació i posterior tramesa de material, calia fer una tria acurada dels envasos i embalatges dels fàrmacs per evitar una acumulació de rebuig i un consegüent problema ambiental. Així naixia la gestió de residus malgrat les autoritzacions pertinents (Gestors de Residus amb el codi E-1240.11 i Transportistes de Residus amb el codi T-1777) no arribaren fins el 199. Un procés similar succeí amb la creació del Centre Especial de Treball. El 1995 l'Associació Humanitària Josep Trueta va començar a treballar amb persones en risc d'exclusió social, persones amb una disminució derivada de la malaltia mental. Elles són les encarregades del procés que segueix tot el material des de que entra fins que surt de les instal·lacions de la Trueta, sia per enviar a Centres Hospitalaris mancats de material, sia per destruir-lo. Però no fou fins a l'any 22000 que es creà el Centre Especial de Treball (CET) El Merma, a Vic i el 2002, a Berga.
Carles Furriols i Solà
Els objectius de la Fundació es concreten en 3 aspectes: Cooperació al Desenvolupament a través de projectes sanitaris. Gestió de residus (fàrmacs, tòners, mòbils, radiografies, material informàtic, piles, fluorescents, envasos, material sanitari, destrucció de documentació confidencial). Acció social: rehabilitació sòcio-laboral per a persones amb disminució derivada de malaltia mental.
Carles Furriols i Solà (President), Amèlia Trueta Llacuna (Presidenta d'Honor), Marta Mataró Edmundo (Vicepresidenta), Alfred Verdaguer Pairo (Vocal), Jordi Ordeig Saster (Vocal), Maria Dolors Graboleda Arqué (Vocal), Miquel Jordi Strubell Trueta (Vocal), Montserrat Mireia Trias Trueta (Vocal)
Coordinadora Catalana de Fundacions, XEISO-Xarxa d'Inserció Sociolaboral d'Osona, AMMFEINA SMC-Salut Mental Catalunya
444.280,00 €