FUNDACIÓ JOAN BROSSA

1999-11-17
Judith Brossa
Josep Maria Mestres Quadreny
La Fundació Joan Brossa es constituí el 20 d'octubre de 1999. La idea arrenca del testament de Joan Brossa en què deixava totes les seves pertinences a la Fundació que es creés amb el seu nom i delegava en Pepa Llopis, la seva companya, la capacitat per endegar-la. La Fundació ha tingut diverses seus d'ençà de la seva creació. Actualment, l'entitat es troba a la primera planta del Centre d'Estudis i Documentació del MACBA atès que tant el fons artístic, con l'arxiu personal i la biblioteca del poeta han estat cedits en dipòsit en aquest museu. El treball col·lectiu amb el MACBA vol contribuir a convertir Joan Brossa en un referent literari, artístic, cultural i social de la Catalunya contemporània.
Josepa Llopis Bover, Mercè Centellas Llopis, Carme LLopis Hernando
Promoure i conservar l'obra del poeta i difondre el seu missatge a un ampli nombre de lectors i espectadors. Entre d'altres objectius, figuren l'organització i classificació de la seva obra, el foment d'accions destinades a un major coneixement i divulgació tant del poeta com de la cultura catalana, i la concessió de premis, beques i ajuts destinats a la investigació i a la formació.
Josep Maria Mestres Quadreny (President), Guillem Sánchez Juliach (Tresorer i Secretari), Daniel Giralt-Miracle Rodríguez (Vicepresident), Ajuntament de Barcelona (Vocal), Andreu Rossinyol Escoda (Vocal), Antoni Rubió Guilleumas (Vocal), Arnau Puig i Grau (Vocal), Carme Llopis Hernando (Vocal), Dolors Guilleumas Morell (Vocal), Hernan Bonnín Llinàs (Vocal), Jaume Maymó i Diviu (Vocal), Jesús Julve Salvado (Vocal), Jordi Coca Villalonga (Vocal), Lluís Permanyer Llagos (Vocal), Lluís Riera Vallet (Vocal), Mercè Centella Llopis (Vocal), Vicenç Altaió i Morral (Vocal), Xavier Folch (Vocal), Gloria Bordons de Porrata-Doria (Vocal ), L'Ajuntament de Barcelona (Vocal institucional)
Coordinadora Catalana de Fundacions, Espais Escrits