FUNDACIÓ SANITÀRIA D’IGUALADA

Meritxell Bros Font
Gerència:
Ferran Garcia Cardona
El mes d'abril de 1994 la junta de l'Hospital Comarcal d'Igualada i el patronat de la Fundació Assistencial de l'Anoia, amb l'impuls i també amb la participació activa del Servei Català de la Salut i dels màxims responsables del Departament de Sanitat i Seguretat Social, van constituir la Fundació Sanitària d'Igualada. Uns mesos després, a principis de setembre, va començar a funcionar la nova entitat com un sol hospital nascut de la suma de dues institucions hospitalàries apreciades per la comunitat i que l'evolució de la sanitat va portar a treballar definitivament en comú. La nova fundació va representar una aposta de futur, necessària per garantir la continuïtat d'una assistència hospitalària de qualitat a l'Anoia. Aquell objectiu va comportar notables esforços a les persones i organitzacions vinculades al projecte, que van respondre amb professionalitat i sentit del deure. Van ser uns anys treballant en dos edificis separats per 300 metres però que causava moltíssimes disfucionalitats de circuits entre els serveis comportant molèsties als pacients, treballadors i a més, amb la precarietat de les instal·lacions donada l'antiguitat dels edificis. Es va promoure, així, la construcció d'un nou edifici. L'any 2006 la Fundació Sanitària d'Igualada va traspassar tota l'activitat al Consorci Sanitari de l'Anoia constituït formalment l'any 2001 i que actualment és l'òrgan que gestiona l'entitat. El març de 2007 va entrar en ple funcionament el nou hospital amb el trasllat de pacients i personal.
Hospital Comarcal d'igualada i Fundació Assistencial de l'Anoia.
Prestació sanitària d'ajuts, sociosanitària i salut mental en l'àmbit de l'Anoia com a proveïdora del sistema sanitari públic i sense ànim de lucre.
Pel Cat Salut: Fco. Javier Niño Nuñez, Jordi Ferrer Riba-Per la Fundació Assistencial de l'Anoia (FADA): Ramon Sellarès Ribera, Dolors Masons Gabernet, Maria Fernàndez Mestres, Joan Vilanova Briansó-Per l'Hospital Comarcal d'Igualada: Marc Castells Berzosa, Fermí Capdevila Navarro, Montserrat Argelich Solé, Carlota Carner Carrer, Patrícia Illa i Borge