FUNDACIÓ TEATRE LLIURE-TEATRE PÚBLIC DE BARCELONA

Àmbit Social
1988-12-29
Lluís Pasqual Sánchez
El 2 de desembre de 1976, en un local del barri de Gràcia llogat a una cooperativa de consum (La Lleialtat), un grup d’actors, directors i tècnics va obrir les portes del Teatre Lliure. Des d’aleshores, la voluntat d’entendre el teatre com un servei públic partint del dret democràtic del ciutadà d’accedir indiscriminadament a la cultura, amb una actitud de compromís ètic i estètic lligada al present i una concepció del teatre com a “art”, és a dir, com una “artesania”, ha transitat els 40 anys d’història del Teatre Lliure. Durant aquests anys, espectadors i actors de diverses generacions han crescut, han après a estimar el teatre compartint junts un mateix viatge. Un viatge al qual també es van acabar sumant les institucions, fent de la vocació del Lliure –convertir el teatre en un servei públic– una realitat: la de ser-ho. Gràcies a totes aquestes persones, el Lliure ha crescut i s’ha renovat. Ha crescut obrint una nova seu, gran, ben equipada i moderna a la muntanya de Montjuïc, a l’antic Palau de l’Agricultura, envoltada de verd i de llum. Amb una sala del tot polivalent, amb gran capacitat i unes dotacions tècniques extraordinàries que la fan única i envejada arreu. I una altra de petita i pròxima on veus i vius el teatre de prop. Amb un bar restaurant on anar a fer copes i sopar a la terrassa, abans i després de la funció. I també s’ha renovat. Ha renovat l’antiga seu de Gràcia, mantenint les dimensions de proximitat i la calidesa que la fan especial i immillorable per a l’art de l’actor. Per als nostres imprescindibles companys de viatge que són els espectadors, hem dissenyat una sèrie d’abonaments que volen adaptar-se a les diverses necessitats i demandes. El Lliure vol ser un teatre que es projecti cap al futur seguint la idea de reflectir la nostra imatge com a persones i com a ciutadans, rica, complexa, contradictòria, noble, apassionant, atractiva i, en definitiva, mai avorrida. Un teatre on el públic constitueixi cada dia una assemblea, on siguem capaços de compartir sentiments d’una manera individual i col·lectiva i, sobretot, lliure.
Montserrat Sunier i Gaspar, Joaquim Gubern i Palacios, Josep Mas i Conde, Joan Borràs i Basora, Frederic Amat i Noguera, Fabià Puigserver i
Té com a objectiu, entre altres, la promoció, gestió, programació i difusió d’espectacles teatrals adreçats a un públic majoritari, a partir d’uns postulats estètics i cívics que atenguin l’ interès públic i general com a expressió d’una forma artística creativa, plural i contemporània.
Àlex Casanovas (Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya (Vocal), Àlex Rigola Montés (Vocal), Anna Veiga Lluch (Vocal), Antoni Dalmau i Ribalta (Vocal), Antoni Sevilla i Gibert (Vocal), Bárbara Bautista (Associació d'Espectadors del Teatre Lliure) (Vocal), Esteve León Aguilera (Vocal), Fermí Reixach i Garcia (Vocal), Frederic Amant Noguera (Vocal), Guillem-Jordi Graells (Vocal), Imma Colomer (Vocal), Joan Font i Pujol (Vocal), Joaquim Gubern (La Lleialat SCCL) (Vocal), Jordi Bosch i Palacios (Vocal), Jordi Maluquer Bonet (Vocal), Josep Caminal i Badia (Vocal), Juanjo Puigcorbé(Diputació de Barcelona) (Vicepresident), Lluís Bassat Coen (Vocal), Maria Martínez Vendrell (Vocal), Miquel Molins i Nubiola (Vocal), Montserrat Iglesias (INAEM-Ministerio de Educación, Cultura y Deporte) (Vicepresidenta), Pau Villòria- Generalitat de Catalunya (Vicepresident), Pere Arquillué Cortadella (Vocal), Raimon Bergós Civit (Secretari-no patró), Ramon Gomis de Barbarà (President), Rosa Maria Sardà i Tàmaro (Vocal), Roser Marcé i Mata (Vocal), Salvador Sunyer Bover (Vocal), Regidor de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona (Vicepresident)
8.483.103,00 €