FUNDACIÓ TORRAS I BAGES

Direcció:
Anna Regàs Forcadell
Història:
LL’Escola Sant Felip Neri va néixer l’any 1959 , al cor del Barri Gòtic, quan el Pare Serafí Alemany Esteve (Prepòsit de l’Oratori Sant Felip Neri) la creà amb la finalitat de formar els nens i joves en la seva dimensió personal i social. A partir de l’any 1982 se’n va fer càrrec la Fundació Privada Torras i Bages –adscrita al Protectorat de Fundacions Catalanes- amb la voluntat de continuar i consolidar la tasca per a la qual havia estat creada. Des de l’any 1.988 és un centre privat-concertat amb el Departament d’Educació de la Generalitat. A l'actualitat la proposta educativa va dels 3 als 16 anys.
Fundadors:
Amanda Sagristà Colomé.
Objectius:
Per mitjà de l'Escola Sant Felip Neri: Ajudar a l’alumnat a desenvolupar-se segons les seves capacitats físiques, psíquiques i intel·lectuals per tal que assoleixin els coneixements i competències necessàries per anar construint el seu propi futur. Volem educar en valors i per a la convivència, amb una visió humana i transcendent, persones capaces d’actuar de manera justa i solidària. També volem fomentar la participació responsable i democràtica en la vida de l’escola, creant espais de treball compartit: comissions de festes, comissions de treball, reunions de delegats…
Patronat:
Ignasi Garcia i Clavel (President), Amad Calderó Montfort (Secretari), Jordi Segarra Pijoan (Vicepresident), Albert Oliveres Vergés (Vocal), Elisabeth Sagarra Trias (Vocal), Isidor Torrescusa Calaco (Vocal), Josep M. Solsona Sancho (Vocal), Ricard Pol i Sànchez (Vocal)
Organismes als quals pertany:
Coordinadora Catalana de Fundacions, Institut Municipal d'Educació de Barcelona.
Any dades:
Pressupost anual: