FUNDACIÓ INSTITUT DE RECERCA DE L’HOSPITAL DE LA SANTA CREU I SANT PAU

Gerència:
Reyes Grases Reus
Història:
L’Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, creat el 4 de juny de 1992, és una fundació de caire científic que té per missió promoure la recerca bàsica, clínica, epidemiològica i de serveis sanitaris en el camp de les ciències de la salut i la biomedicina, amb el darrer objectiu de contribuir a la millora de la salut de la població. El 10 de desembre de 2003, la Generalitat de Catalunya va aprovar l’adscripció de l’Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau com a Institut Universitari de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Fundadors:
Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i la Fundació de Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.
Objectius:
L’Institut de Recerca té com a missió la millora de la salut i la qualitat de vida de les persones, mitjançant la producció i divulgació de coneixement científic, la formació d’investigadors de nivell internacional, la generació d’innovacions sanitàries i l’aplicació dels avenços a la pràctica assistencial i les polítiques sanitàries. Actualment, l’Institut de Recerca és un dels centres catalans més actius en la producció de treballs d’investigació, sobretot pel que fa a la investigació translacional i la integració de nous descobriments a la pràctica assistencial. Des de 2011 és centre del sistema CERCA de Catalunya. En data novembre de 2018, l’Institut va signar la seva adhesió al Codi de Conducta dels Centres CERCA.
Patronat:
President del Patronat (Sr. Manel Balcells i Díaz)
Organismes als quals pertany:
Coordinadora Catalana de Fundacions, ISCIII, CENTRE CERCA, REGIC, EATRIS, CIBER
Any dades: