Anàlisi i diagnosi d’escenaris de projecte

Curs finalitzat

Informació

17 i 25 de març 2025

de 9.30 h a 12.30 h

6h

En línia

Preu per participant

Places exhaurides. Accedir a la llista d'espera

Informació

17 i 25 de març 2025

de 9.30 h a 12.30 h

6h

En línia

Preu per participant

Places exhaurides. Accedir a la llista d'espera

Per arribar allà on volem primer cal saber on som. No només saber-ho sinó entendre-ho, ser conscient de les implicacions, les tendències, les oportunitats i les amenaces. L’anàlisi i diagnosi d’un escenari ens permet fixar els fonaments dels nostres projectes o plans per tal que aquests s’aguantin i siguin eficaços i eficients alhora.

Objectius

  • Comprendre la importància de la diagnosi de cara a l’èxit dels projectes.
  • Adquirir la capacitació per a emprar un ventall ampli d’eines d’anàlisi.
  • Adquirir la mentalitat necessària per a fer de la diagnosi la base de l’èxit.

Docent

Marc Ambit
Consultor i formador en gestió i planificació de projectes

Professionals que elaboren, gestionen o participen en projectes, que facin planificació estratègica o presentin propostes a convocatòries de subvencions.

  • Recollida d’informació i/o requeriments
  • Com fer un DAFO ben fet i útil (d’una vegada per totes)
  • Mapa d’actors, anàlisi des d’una perspectiva humana
  • Arbre de problemes, o com entendre què passa i per què passa
  • 5 forces de Porter, l’eina per llençar nous serveis i productes
  • PESTEL, o com entendre el context per adaptar-s’hi millor
  • Matriu de McMillan, la bufetada de realitat
  • Els errors (i conseqüències) habituals d’una anàlisi superficial

Combinació d’exposició+pràctica directa.

Entre les dues sessions, es podrà aprofundir en les eines, tècniques i mètodes a través de la plataforma virtual en format de debats, petits exercicis, etc.

La formació (i l’aprenentatge) conclourà amb l’elaboració d’una pràctica individual per part de cada participant en què podran abocar les habilitats adquirides damunt d’un projecte propi de la seva fundació, i convertir-lo així en camp de proves i de transició de la part lectiva cap a la seva realitat. Per a aquesta pràctica, tot/a participant comptarà amb l’acompanyament del formador i amb el seu retorn.