Què cal saber per gestionar les tasques de secretaria del patronat de la fundació?
Curs finalitzat

Informació
8 de maig 2025
de 9.30 h a 12.30 h
3h
En línia
Preu per participant

Informació
8 de maig 2025
de 9.30 h a 12.30 h
3h
En línia
Preu per participant
Assumir el rol de secretari/a del patronat és clau per al bon govern d’una fundació. Amb aquest curs adquiriràs les eines i coneixements essencials per organitzar reunions, elaborar documentació oficial i garantir el compliment normatiu amb seguretat i eficàcia.
Objectius
- Conèixer les funcions i responsabilitats del secretariat del patronat.
- Aprendre a gestionar adequadament les reunions del patronat.
- Identificar i prevenir conflictes d’interessos.
- Dominar l’elaboració i gestió d’actes i certificats oficials.
Docent
Tomàs Segura
Advocat del Bufet Bergós
A totes les persones que han d’assumir tasques de secretaria per al patronat de la fundació.
- Funcions i deures del Secretari.
- Convocatòria i vot:
- La convocatòria del Patronat i l’ordre del dia.
- El quòrum d’assistència i d’adopció d’acords.
- La delegació de vot.
- Conflicte d’interessos.
- Declaracions responsables i actes subjectes a comunicació o autorització prèvia.
- Reunions:
- Les tipologies de reunions del Patronat.
- Funcionament de les reunions
- Renovació del Patronat, acceptació i renúncia de patrons.
- Modificacions estatutàries.
- L’elaboració d’actes i certificats:
- L’acta de la reunió.
- La certificació dels acords.
- Responsabilitat del Secretari.
Explicació teòrica amb il·lustració d’exemples reals de fundacions.