Què cal saber per gestionar les tasques de secretaria del patronat de la fundació?

Curs finalitzat

Informació

8 de maig 2025

de 9.30 h a 12.30 h

3h

En línia

Preu per participant

Places exhaurides. Accedir a la llista d'espera

Informació

8 de maig 2025

de 9.30 h a 12.30 h

3h

En línia

Preu per participant

Places exhaurides. Accedir a la llista d'espera

Assumir el rol de secretari/a del patronat és clau per al bon govern d’una fundació. Amb aquest curs adquiriràs les eines i coneixements essencials per organitzar reunions, elaborar documentació oficial i garantir el compliment normatiu amb seguretat i eficàcia.

Objectius

  • Conèixer les funcions i responsabilitats del secretariat del patronat.
  • Aprendre a gestionar adequadament les reunions del patronat.
  • Identificar i prevenir conflictes d’interessos.
  • Dominar l’elaboració i gestió d’actes i certificats oficials.

Docent
Tomàs Segura
Advocat del Bufet Bergós

A totes les persones que han d’assumir tasques de secretaria per al patronat de la fundació.

  • Funcions i deures del Secretari.
  • Convocatòria i vot:
    • La convocatòria del Patronat i l’ordre del dia.
    • El quòrum d’assistència i d’adopció d’acords.
    • La delegació de vot.
  • Conflicte d’interessos.
  • Declaracions responsables i actes subjectes a comunicació o autorització prèvia.
  • Reunions:
    • Les tipologies de reunions del Patronat.
    • Funcionament de les reunions
  • Renovació del Patronat, acceptació i renúncia de patrons.
  • Modificacions estatutàries.
  • L’elaboració d’actes i certificats:
    • L’acta de la reunió.
    • La certificació dels acords.
  • Responsabilitat del Secretari.

Explicació teòrica amb il·lustració d’exemples reals de fundacions.