Una trentena de fundacions van participar el passat 7 de maig a la jornada “Reptes i oportunitats en captació de fons privats”, celebrada a El Círcol de Reus i adreçada a entitats del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.
La trobada, organitzada per Fundraising.cat, l’Associació de Professionals del Fundraising de Catalunya, va néixer amb la voluntat de compartir experiències, generar xarxa i explorar noves vies de finançament privat en un context cada vegada més exigent per a les entitats.
Des de la Coordinadora Catalana de Fundacions vam participarhi com a entitat col·laboradora, reforçant el nostre compromís amb la generació de coneixement, el treball en xarxa i la professionalització del sector fundacional. Silvina Vázquez, directora de l’Observatori de Fundacions de la CCF, va intervenir en la taula rodona inicial, on va aportar dades clau sobre el sector que van contribuir a contextualitzar els principals reptes i oportunitats en la captació de fons privats al territori.
La taula rodona, moderada per Juan Mezo, membre de l’Associació de Professionals del Fundraising, també va comptar amb la participació de Jordi Cervera, esportista i secretari de Swim for ELA; Misericòrdia Boqué Tosas, responsable de la Comissió Social de la Fundació Privada Reddis, i M. Dolors Olivé Vernet, coordinadora del projecte Impuls social. Tots ells van aportar mirades complementàries i de gran valor des dels seus respectius àmbits, enriquint el diàleg amb experiències i reflexions sobre com enfortir les estratègies de finançament privat.
La jornada es va completar amb el taller “La porta d’entrada als fons privats: revisar, planificar, actuar”, una sessió pràctica a càrrec d’Irene Borràs, consultora i formadora de CAUSES, orientada a ajudar les entitats a analitzar el seu punt de partida i identificar oportunitats concretes per reforçar la seva estratègia de captació de recursos.
La participació de la CCF en aquesta jornada s’emmarca en la voluntat de continuar acompanyant les fundacions arreu del territori, aportant coneixement, dades i espais de connexió que contribueixin a enfortir el sector i a fer més sostenible la seva acció al servei de l’interès general.