
Informació
6 i 13 de novembre de 2024
de 9.30 h a 12.30 h
6h
En línia
Preu per participant

Informació
6 i 13 de novembre de 2024
de 9.30 h a 12.30 h
6h
En línia
Preu per participant
Un cop tenim una proposta de projecte aprovada que hem de tirar endavant arriba el moment d’organitzar-se i posar-lo en marxa. Ens calen, doncs, eines, mètodes i tècniques per planificar de manera eficient, aprofitant al màxim els recursos disponibles, buscant el camí més adequat cap als nostres objectius, i garantint el compliment dels terminis, els pressupostos i l’abast a què ens hem compromès, sobretot tenint en compte els temps extremadament canviants i dominats per la multitasca que vivim.
Objectius
Capacitar als participants per a planificar projectes des de la perspectiva de líder o coordinador/a, atorgant-los les eines imprescindibles de cara a l’eficiència màxima.
Més específicament:
• Capacitar per planificar un projecte i dur-lo a la pràctica
• Capacitar per reduir planificacions a nivell de temps i de cost, assolint l’eficiència màxima
• Capacitar per emprar un ampli ventall de tècniques de planificació i seguiment d’un projecte (Organigrama tècnic, Diagrama de Xarxa, crunching, crashing, etc.)
• Capacitar per resoldre conflictes de planificació i sortir-se’n de colls d’ampolla i sobrecàrregues de treball.
Docent
Marc Ambit. Consultor i formador, expert en gestió i planificació de projectes
- Membres de l’equip organitzatiu que han de coordinar o gestionar projectes de l’entitat, a petita o gran escala, de manera individual o en equip.
- Perquè necessitem canviar la manera de planificar projectes?
- Adquirir la mentalitat planificadora
- Les bases d’una bona planificació
- Com abastar un gran projecte
- Assignant responsables i gestió de recursos
- Millora de les planificacions (o eficiència màxima)
- Estimació de durades
- Planificar en temps incerts o VUCA
- Catàleg de programaris informàtics de planificació disponibles
Combinació d’exposició+pràctica directa.
Entre les dues sessions, les persones participants hauran de dur a terme un organigrama tècnic d’un projecte propi i portar-lo preparat i enllestit per a la segona sessió lectiva.
La formació (i l’aprenentatge) conclourà amb l’elaboració d’una pràctica individual per part de cada participant, amb l’acompanyament i la retroacció del formador, en què podran abocar les habilitats adquirides damunt d’un projecte propi de la seva Fundació, i convertir-lo així en camp de proves i de transició de la part lectiva cap a la seva realitat.