Implementa el canal de denúncies de la teva fundació

Inscripcions obertes!

Informació

30 d'octubre i 7 de novembre 2025

Sessió 1 (online) de 9.30 h a 12.30 h | sessió 2 (presencial) de 9.30 h a 13.30 h

7h

Mixt

Preu per participant

210,00 
420,00 

Informació

30 d'octubre i 7 de novembre 2025

Sessió 1 (online) de 9.30 h a 12.30 h | sessió 2 (presencial) de 9.30 h a 13.30 h

7h

Mixt

Preu per participant

210,00 
420,00 

Des de l’entrada en vigor de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, moltes organitzacions tenen l’obligació de disposar d’un canal intern de denúncies que garanteixi la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives.

Aquest curs ofereix una visió clara i pràctica sobre com posar en marxa i gestionar aquest canal a la teva fundació així com, a partir d’un cas pràctic, es treballarà tot el procés, des de la recepció fins a la resolució d’una denúncia. La sessió presencial permetrà resoldre dubtes i analitzar situacions reals de forma col·laborativa.

Objectius

  • Conèixer el marc normatiu del canal de denúncies (Llei 2/2023)
  • Saber quan és obligatori implementar un canal de denúncies i com es gestiona
  • Identificar les fases del procés de gestió d’una denúncia
  • Adquirir eines bàsiques per poder gestionar un procés a partir del plantejament d’un cas pràctic
  • Saber coordinar el canal de denúncies amb altres procediments de les organitzacions

Docents

Helena Solano, Responsable de l’àrea jurídica, Coordinadora Calanana de Fundacions i María Tornos, Advocada. Sòcia fundadora a Tornos Defensa & Compliance Penal

A persones amb responsabilitats en la gestió del canal intern de denúncies, així com a càrrecs de direcció i gerència, responsables jurídics i membres del departament de recursos humans.

  1. Marc legal i conceptual
    1. Per què cal un canal intern de denúncies? 
    2. Obligacions legals per a les fundacions 
    3. Requisits de funcionament
    4. El sistema intern d’informació i el rol del responsable del canal
    5. Política i procediment de gestió del canal de denúncies
    6. Coordinació del canal de denúncies amb d’altres procediments de les organitzacions com les denúncies per assetjament
  2. Taller pràctic: gestió d’un cas real
    1. Recepció d’una denúncia: vies, registre i admissibilitat
    2. Anàlisi inicial i comunicació a les parts implicades
    3. Fases d’investigació i documentació del cas
    4. Resolució i arxivament del procediment
    5. Elaboració d’un informe final: conclusions i mesures de millora
  3. Resolució de dubtes i casos pràctics
    1. Anàlisi de casos dubtosos i qüestions recurrents
    2. Bones pràctiques i recomanacions finals

Combinació d’una part expositiva amb una part pràctica, en què els participants treballaran exercicis pràctics en grup.