
Informació
30 d'octubre i 7 de novembre 2025
Sessió 1 (online) de 9.30 h a 12.30 h | sessió 2 (presencial) de 9.30 h a 13.30 h
7h
Mixt
Preu per participant

Informació
30 d'octubre i 7 de novembre 2025
Sessió 1 (online) de 9.30 h a 12.30 h | sessió 2 (presencial) de 9.30 h a 13.30 h
7h
Mixt
Preu per participant
Des de l’entrada en vigor de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, moltes organitzacions tenen l’obligació de disposar d’un canal intern de denúncies que garanteixi la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives.
Aquest curs ofereix una visió clara i pràctica sobre com posar en marxa i gestionar aquest canal a la teva fundació així com, a partir d’un cas pràctic, es treballarà tot el procés, des de la recepció fins a la resolució d’una denúncia. La sessió presencial permetrà resoldre dubtes i analitzar situacions reals de forma col·laborativa.
Objectius
- Conèixer el marc normatiu del canal de denúncies (Llei 2/2023)
- Saber quan és obligatori implementar un canal de denúncies i com es gestiona
- Identificar les fases del procés de gestió d’una denúncia
- Adquirir eines bàsiques per poder gestionar un procés a partir del plantejament d’un cas pràctic
- Saber coordinar el canal de denúncies amb altres procediments de les organitzacions
Docents
Helena Solano, Responsable de l’àrea jurídica, Coordinadora Calanana de Fundacions i María Tornos, Advocada. Sòcia fundadora a Tornos Defensa & Compliance Penal
A persones amb responsabilitats en la gestió del canal intern de denúncies, així com a càrrecs de direcció i gerència, responsables jurídics i membres del departament de recursos humans.
- Marc legal i conceptual
- Per què cal un canal intern de denúncies?
- Obligacions legals per a les fundacions
- Requisits de funcionament
- El sistema intern d’informació i el rol del responsable del canal
- Política i procediment de gestió del canal de denúncies
- Coordinació del canal de denúncies amb d’altres procediments de les organitzacions com les denúncies per assetjament
- Taller pràctic: gestió d’un cas real
- Recepció d’una denúncia: vies, registre i admissibilitat
- Anàlisi inicial i comunicació a les parts implicades
- Fases d’investigació i documentació del cas
- Resolució i arxivament del procediment
- Elaboració d’un informe final: conclusions i mesures de millora
- Resolució de dubtes i casos pràctics
- Anàlisi de casos dubtosos i qüestions recurrents
- Bones pràctiques i recomanacions finals
Combinació d’una part expositiva amb una part pràctica, en què els participants treballaran exercicis pràctics en grup.