Comissió d'Educació
Objectius de la Comissió:
La Comissió d’Educació és un grup de treball orientat a reflexionar, debatre i coordinar esforços amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’educació a Catalunya, sobretot en l’àmbit de les fundacions educatives.
Per aquest motiu, la Comissió és un agent de referència en els debats al voltant de l’educació en l’àmbit local.
Reglament de la Comissió d’Educació
Posicionament respecte els projectes de decrets d’admissió i de concerts
Membres de la Comissió

Jacint Bassó
Fundació Betània-PatmosFilòleg. Va dirigir l’Escola Daina Isard d’Olesa de Montserrat i actualment és el director de l’Escola Betània-Patmos de Barcelona. És el vicedegà del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats de Catalunya.

Oriol Blancher
Fundació IPSIDiplomat en Magisteri i llicenciat en Filosofia i Ciències. És el director general de l’Escola IPSI i patró de la Fundació Cultural privada IPSI. També és president de l’Agrupació Escolar Catalana. Té una trajectòria de 30 anys d’experiència en el món de l’educació reglada com a docent i directiu.

Anna Andreu
Fundació Inform

Montse Ballarin
Fundació VirolaiDoctora en Química per la UB, Graduada en Direcció d'empreses per EADA i Màster en Comunicació científica per la UPF. Ha treballat 10 anys a la universitat com a investigadora i professora associada i més de 20 anys a la indústria farmacèutica. Va crear i dirigir durant 8 anys la Unitat d'Innovació i Transferència de tecnologia de l'Institut d'investigació de Bellvitge. Ha publicat tres llibres i 25 articles científics. Actualment és Directora General de l'escola Virolai.

Maria Serrat
Fundació Conservatori del LiceuDoctora en Humanitats i diplomada en Administració i Direcció d'Empresa. Ha exercit la gerència d'organismes de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Mataró. És la directora general de la Fundació Conservatori del Liceu des de 1999. És la presidenta d’ACESEA (Asociación Española de Enseñanzas Artísticas) i membre d’Honor del Consell Superior Europeu de Doctors.

Lutxi Almodóvar
Fundació CollserolaLlicenciada en Filologia, màster de logopèdia i postgrau en Pedagogia Terapèutica. Treballo a la Fundació Collserola des de l'any 1998. Abans havia treballat a la Fundació la Caixa, en el departament de Programes Educatius. A les escoles de la Fundació, he dut a terme funcions diferents: tutora, coordinadora, directora de Secundària, directora de les escoles Avenç i Frederic MIstral-Tècnic Eulàlia. Actualment, directora general de la Fundació.

Teresa Triadú
Fundació Institució Cultural del CICLlicenciada en Ciències de l’Educació per la UAB. Ha cursat el màster en Direcció i Gestió de Centres Educatius a la UB. Treballa a la Institució Cultural del CIC des de fa trenta-set anys. Docent a l’Escola Thau Barcelona durant catorze anys i directora de l’Escola Thau Sant Cugat durant catorze anys més. Des del 2010 treballa a l’Escola Joan Triadú on s’imparteixen els cicles formatius esportius i de disseny i es troba l’Escola d’Idiomes i els serveis centrals de la Institució Cultural del CIC.

Begonya Gasch
Fundació El LlindarDiplomada en Educació Social i llicenciada en Psicopedagogia per la URL. Ha cursat estudis de Psicoteràpia Humanista, Psicodrama psicoanalític i els postgraus de Mediació Socioeducativa i de Direcció de Centres Educatius. La seva trajectòria professional ha estat sempre vinculada als infants, adolescents i joves en situació vulnerable. El 2004 constitueix la Fundació El llindar, entitat que actualment dirigeix.

Lluís Farrés
Fundació Catalunya La PedreraFilòleg, Logopeda, Màster Direcció Centres Educatius. Director de Coneixement, Educació i Recerca a la Fundació Catalunya La Pedrera des de l’any 2013, on dirigeix projectes d’innovació educativa i es responsable de l’escola de la fundació. Ha desenvolupat la seva carrera professional en el mon de l’educació com a docent i directiu a l’escola britànica de Barcelona. Expert gestor i educador, apassionat pel mon del coneixement i l’ensenyament. En la vessant de voluntariat social ha estat President d’ASPACE des del 2010 al 2017.

Víctor Ranera
Fundació Cultural HostafrancsTreballo a l’Escola Joan Pelegrí des de què vaig acabar la Llicenciatura en Matemàtiques (1998). Durant aquests anys he exercit de professor de Física, Matemàtiques i diversos camps de les Tecnologies de la informació (programació, desenvolupament web, robòtica…). Vaig ser coordinador de Batxillerat (2007-2011) i en sóc director (2011-2021) després d’haver cursat el Màster en direcció i gestió de centres educatius (UB, 2011). A partir del setembre de 2021 assumiré la direcció de la Fundació Cultural Hostafrancs, entitat de la que sóc membre del seu patronat des de setembre de 2011.

Fundació Escola Pia – Joan Profitós
La Fundació Pare Joan Profitós és una entitat sense afany de lucre que té per objecte contribuir a l’educació dels i de les alumnes de les Institucions Educatives de l’Escola Pia de Catalunya, potenciar la qualitat de l’ensenyament, promoure la formació i el reciclatge professional del seu personal i fomentar activitats adreçades a la comunitat educativa.
La Fundació Pare Joan Profitós és una entitat sense afany de lucre que té per objecte contribuir a l’educació dels i de les alumnes de les Institucions Educatives de l’Escola Pia de Catalunya, potenciar la qualitat de l’ensenyament, promoure la formació i el reciclatge professional del seu personal i fomentar activitats adreçades a la comunitat educativa.

Mireia Pi
Fundació Enciclopèdia CatalanaGraduada en CC.Comunicació (UAB), M.de Direcció de Màrqueting (URL), i postgrau en Neuroeducació (UB). Amb més de 25 anys en el sector editorial educatiu, ha participat en recerques sobre l'alfabetització mediàtica (Gab. Comunicació i Educació – UAB), i a l'àrea de Transferència del Coneixement (Institut RTVE). Actualment és responsable editorial de Text Educació (F.Enciclopèdia Catalana).
Actes anteriors
14/12/2021 · 3a. Sessiò Àgora educativa a La Pedrera: “Efectes d’una pandèmia: emocions i salut mental”
16/11/2021 · 2a. Sessió Àgora educativa a La Pedrera: “Son un fracassat del sistema educatiu: Abandonament, alternatives i oportunitats””
26/10/2021 · 1a. Sessió Àgora educativa a La Pedrera: “L’educació serà digital o analògica? Fugir de les tendències”
16/11/2021 · 2a. Sessió Àgora educativa a La Pedrera: “Son un fracassat del sistema educatiu: Abandonament, alternatives i oportunitats””
26/10/2021 · 1a. Sessió Àgora educativa a La Pedrera: “L’educació serà digital o analògica? Fugir de les tendències”